21.08.18

Perioodil 15.-16.juuni 2018 oli Tabasalu Lasteaed Tibutare personal kaasatud ESF poolt rahastatud personaliprojekti "Pädevad ja motiveeritud õpetajad ning haridusasutuste juhid"; 8.6. Koolimeeskondade ühine õppimine haridusuuenduste rakendumiseks" TAT kood: 2014-2010.1.2.001002.02.02.15-0002.

 

Projekti toetati summas 2966,65 eurot ESF poolt läbi INNOVE taotlusvooru.

Antud projekti ESF projekti suurem eesmärk

Toetuse andmise eesmärk on toetada lasteaia meeskondade koostööd ja ühist õppimist, et aidata kaasa ühise õppimise kultuuri saamisele osaks haridusasutuste organisatsioonikultuurist, kaasava hariduse põhimõtete rakendumisele ja kohalike kogukondade teadlikkuse suurendamisele haridusvaldkonna suundumustest ja valikutest.

Meie personali pädevust suurendava projekti nimi on "Tabasalu Lasteaed Tibutare õpikogukond (personal) tutvub parimate praktikatega Lääne-ja Ida-Virumaale 2-s lasteaias uuenenud õpikäsitluse, ettevõtlikkuse õppe rakendamiseks."

Tabasalu Lasteaed Tibutare projekti eesmärgid on seotud nii Eesti elukestva õppe strateegia põhieesmärkidega kui ka kohaliku omavalitsuse hariduskogu (lasteaedade ja koolijuhtide kogukond koostöös Harku Vallavalitsuse haridusosakonna töötajatega):

  1. Muutunud õpikäsitlus

Iga õppija individuaalset ja sotsiaalset arengut toetava, õpioskusi, loovust ja ettevõtlikkust arendav õpikäsitus on rakendatud kõigil haridustasemetel ja -liikides.

  1. On loodud võrdsed võimalused elukestvaks õppeks ja suurenenud on õppes osaluse kasv. Kõigile on loodud võrdsed võimalused elukestvaks õppeks.

Seotus Harku valla haridusuuenduse prioriteetidega:

Harku haridusjuhtide moto 2017/2018 õa: "Õpime muutmist, muudame õppimist" ja „Õpime demokraatiat – õppijast lähtuv õpikäsitus".

Lisaks toetab antud projekt Harku valla hariduskogu prioriteete:

  1. uuenenud õpikäsitlus on meeskondades arusaadav ja selle rakendamine on süsteemne.

Konkreetne Tabasalu Lasteaed Tibutare õpikogukonna eesmärk:

  1. Uuel arengukava perioodil 2018-2021 oleme teadlikud ja oma lasteaia tegevussuundadeks lahti mõtestanud parimad praktikad uuenenud õpikäsitluse ja ettevõtlikkuse arendamise võimalustest laste õppeprotsessis.

1.1. alaeesmärk: oleme tutvunud parimate praktikatega uuenenud õpikäsitluse osas Virumaa 2-s lasteaias, kaardistanud ideed ja võimalused oma õppeasutuses uuenevast õpikäsitlusest tuleneva väärtushoiaku ettevõtlikkus suunamiseks ja tegevuste kaudu rakendamiseks. 

1.2. alaeesmärk: kahe lasteaia õpikeskkonnaga tutvumine ja ümarlauad õpetajatega on andnud uusi ideid Tibutare lasteaia õppekorralduse muutuse tulemuslikkuse suurendamiseks.

1.3. alaeesmärk: alushariduse parimate praktikate jagamise õpiüritusest on koostatud kokkuvõttev artikkel Lasteaia veebipõhisesse ajalehte „Kuldmuna", mis suurendab lapsevanemate ja kogukonna teadlikkust uuenenud õpikäsitlusest, ettevõtlikkuse suunamisest koolieelses eas ja parimatest praktikatest ettevõtlikkuse arendamise valdkonnas.

Projekti tulemused:

Projekti positiivse mõjuna toome välja:

1.Tabasalu Lasteaed Tibutare õpikogukond (personal) on tutvunud parimate praktikatega Virumaa 2-s lasteaias uuenenud õpikäsitluse ja ettevõtlikkuse arendamisega ja saanud uusi mõtteid, kuidas uuel arengukava perioodil õppekvaliteeti parandada uuenenud õpikäsitlusest lähtuvalt. Oleme võtnud plaani juba sel aastal alustada projektõppega lastega vanuses 5-7. Meie õppetegevus oli ka eelnevalt lõimitud, saadud ettevõtlikkuse koolitus ja parimate praktikate, projektidega tutvumise seminaridel 2-s lasteaias, aitab meil edasi minna antud osas süsteemsemalt.

2.Õpiüritus (ühine seminar, mõttetalgud, seminar teiste pedagoogidega) on toetanud lasteaia meeskondlikku koostööd ja ühist õppimist, aidanud kaasa ühise õppimise kultuuri saamisele osaks haridusasutuste organisatsioonikultuurist.

Positiivse mõjuna loodame näha lasteaiapersonalil uute töövõtete rakendamist (pikad läbimõeldud ja laste huvi arvestavad projektid, kus laps jõuab ise tegutsedes uutele teadmistele ja omandab uusi oskusi, saab eduelamusi), hakatakse enam kasutama metoodilisi lahendusi, mis toetavad laste loovuse, ettevõtlikkuse arengut.

3.Lapsevanemate rahulolu kasvab ja õpetajad ise on oma töötulemustega rohkem rahul- uued lähenemised ja pingutused avaldavad mõju laste toimetulekule ning õpitulemustele.

4 .Kohalike kogukonna (Harku vald, Harjumaa alushariduse õppeasutused) teadlikkus on suurenenud haridusvaldkonna uuenduslikest suundumustest lastes ettevõtlikkuse kujundamise osas ja uuenenud õpikäsitlustest tulenevatest valikutest õpikeskkonna kujundamisel tänu Tibutare juhi poolt koostatud veebiartiklile ja suulisele teabele HAHJÜ õpiüritusel 22-23.august 2018.

Projekti mõju jätkusuutlikkust toetame järgmiste tegevustega:

Projekti parimate praktikate kogemusi reflekteerisime kõigepealt 15.juuni õhtusel seminaril, seejärel kirjalikus kokkuvõttes lasteaia veebiajalehes „Kuldmuna". Suve jooksul oleme läbimõtestanud oma muljed, mõtted, ideed, mis tekkisid ja mida võiks rakendada Tibutare Lasteaias, mis on sisendiks rühmade aasta tegevuskavade koostamisel.

Järgmise sammuna õpetajate pedagoogilisel nõupidamisel 27.augustil 2018 lepime juba konkreetsemalt kokku seoses uue arengukava ja õppeaasta tegevuskava rakendamisega, miks ja mida tahaksime uuendada õpetamise metoodikates, kuidas luua meie lastele parimad õpitingimused õpitu ja kogetu valguses, projektõppe ning ettevõtlikkuse arendamiseks.

Projektijuht: Reeli Simanson

 

2017 aasta suve projekt:

ESF projekti laiem eesmärk on toetada lasteaia meeskondade koostööd ja ühist õppimist, et aidata kaasa ühise õppimise kultuuri saamisele osaks haridusasutuste organisatsioonikultuurist, kaasava hariduse põhimõtete rakendumisele ja kohalike kogukondade teadlikkuse suurendamisele haridusvaldkonna suundumustest ja valikutest.

Projekt on rahastatud fondist ESF "Pädevad ja motiveeritud õpetajad ning haridusasutuste juhid"; 8.6. Koolimeeskondade ühine õppimine haridusuuenduste rakendumiseks". Toetuse suurus oli 1720 eurot.

Tibutare õpikogukond (24 töötajat) seadis endale eesmärgiks:

1.      Uuel arengukava perioodil 2018-2021 oleme teadlikud ja oma lasteaia tegevussuundadeks lahti mõtestanud parimad praktikad uuenenud õpikäsitluse ja kaasavat haridust toetavast õppemetoodikast.

1.1.alaeesmärk: oleme tutvunud parimate praktikatega uuenenud õpikäsitluse osas Tartu lasteaias Kannike ja meeskonna õhtusel seminaril koos kannikese lasteaia juhi Ülle Västrikuga kaardistanud ideed ja võimalused oma õppeasutuse arengu kaasava haridusstrateegia kavandamiseks.

1.2.alaeesmärk: kahe Tartu lasteaia õpikeskkonnaga tutvumine ja ümarlauad õpetajatega on andnud uusi ideid Tibutare lasteaia õppekorralduse muutuse tulemuslikkuse suurendamiseks.

Projekti lühikirjeldus ja tegevused:

18. juunil toimus Tibutare personali õppepäev- seminar koostöös Tartu Lasteaed Kannikese direktoriga Mäeotsa Puhketalus. Koolitusel tutvustas Ülle Västrik (Tartu LA Kannikese direktor) teaduspõhist kaasava hariduse metoodikat LP, mida antud lasteaed on 2 aastat piloteerinud. Antud lasteaia personal sai ka vastava koolituse Norra kolleegidelt Tartu Linnavalitsuse poolt kaasatuna EMP toetuse ja programmi "Riskilapsed ja noored" taotlusvooru "Kaasamine ja sekkumine haridussüsteemis" kaudu.  

Tibutare personal sai ülevaate metoodikast ja mudeli kasutamise etappidest. Ühises arutelus mõeldi metoodika rakendumise tugevusi ja ka esilekerkinud raskuste üle.

19. juunil külastasid Tibutare töötajad juba Tartu Lasteaeda Kannikest, kus meie õpetajad tutvustasid õppemetoodikat laste õpi-ja sotsiaalsete oskuste õpetamiseks "Samm- sammult" õppevideo kaudu ja Kannikese lasteaia õpetaja Merje Laur rääkis LP 8- liikmeliste meeskondade tööst, mida see on andnud õpetajatele. Kohapeal tutvuti ka lastele loodud õpikeskkonnaga.

Samal päeval (19. juuni) külastasime veel Tartu Eralasteaed Terakest, kus seminari käigus saime ülevaate, kuidas on antud lasteaias toimunud muutuste juhtimine (8 aastat), mis toetab uuenenud õpikäsitlust. Antud lasteaed on selleks valinud Reggio Emilie metoodika, mida on õpitud koostöös Tartu Ülikooli õppejõudude kui ka käidud õppimas Soomes, Rootsis ja Itaalias antud metoodikat rakendatavates lasteaedades. Lasteaia direktor Katrin Helendi tutvustas laste õpikeskkonda, mis soodustab laste õpihuvi, pedagoogilise dokumenteerimise metoodikat koos näidetega rühmades ja mänguväljakul ja õppevideot Reggio Emilie pedagoogika rakendamisest õuesõppena. Tibutare personaliliikmed said küsida nii asutuse juhilt kui õpetajatelt täiendavaid küsimusi. Tekkis palju mõtteid ja ideid, mida ka oma õppeasutuses rakendada. Samuti saime ülevaate, kuidas Terakese lasteaias toimib projektõpe ja personali töökorraldus, mis  võimaldab lastel õppida väiksemates alagruppides ja nii iga lapse õpihuvi toetada. Meie omalt poolt tutvustasime ka Eralasteaed Terakese personalile meie lasteaias toimivat väärtuskasvatust (3 õppevideot lastega õppetegevustes).

Projekti tulemused:

Tartu 2-s lasteaias tutvustamist leidnud õppemetoodikad ja õppekorraldused on väga innovaatilised ja seega nende kasvõi osaline rakendamine Tibutare lasteaias loob lastele lisaväärtust õppekvaliteedi paranemise osas.

Tabasalu lasteaed Tibutare õpikogukond (personal) on tutvunud parimate praktikatega Tartu 2-s lasteaias uuenenud õpikäsitluse ja kaasava hariduse - LP mudeliga ja saanud uusi mõtteid, kuidas uuel arengukava perioodil õppekvaliteeti parandada uuenenud õpikäsitlusest lähtuvalt.

Õpitud kogemused said reflekteeritud artiklis, mille avaldasime lasteaia veebiajalehes "Kuldmuna", mille kaudu lastevanemate ja kohaliku kogukonna teadlikkus on suurenenud haridusvaldkonna uuenduslikest suundumustest ja kaasava hariduse põhimõtetest (LP metoodika õpi-ja käitumisraskustega laste toetamiseks tavarühmades ja uuenenud õpikäsitlusest tulenevatest valikutest õpikeskkonna kujundamisel).

Õpiüritus (ühine seminar, mõttetalgud, seminar teiste pedagoogidega) on toetanud lasteaia meeskondlikku koostööd ja ühist õppimist, aidanud kaasa ühise õppimise kultuuri saamisele osaks haridusasutuste organisatsioonikultuurist.

Lasteaiapersonali uued töövõtted, metoodilised lahendused toetavad HEV ja käitumisraskustega laste õppimist lasteaias ja rühma mikrokliima muutub kõigile lastele toetavamaks, kaasava hariduse põhimõtete rakendumine toimub paremal tasemel.

Usume, et lapsevanemate rahulolu kasvab veelgi ja õpetajad ise on oma töötulemustega rohkem rahul- uued lähenemised ja pingutused on mõju avaldanud laste toimetulekule ning õpitulemustele.

Toimetaja: REELI SIMANSON