4.09.17

2017/2018 õppeaasta prioriteetsed eesmärgid lepitakse kokku hiljemalt 15. septembriks.

Planeeritud õppetegevused algavad 18. september 2017. 1-15. september jälgiivad ja analüüsivad õpetajad laste arengutaset, mille alusel täpsustatakse rühma õppeesmärke ja kavandatakse indivisuaalne töö iga lapse arengu toetamiseks.

 

Õppeaasta prioriteedid 2016/2017 õppeaastal on terviseedendus, loodus-ja keskkonnaharidus ja väärtuskasvatus.

2016/2017 õppeaasta PÕHIEESMÄRGID

  • Tibutare laps õpib looduses ja loodusest aktiivselt uurides, matkates, arutledes.

(rohke looduskeskkonnas ja õppekäikudel õppimine KIK projekti toel, tervist edendavate eluviiside õppimine ja  praktiseerimine).

  • Lasteaia ja pere koostöös on tugevnenud ühtsed väärtused, mille toel Tibutare laps on hooliv, enda ja kaaslastega toimetulev, õnnelik ja õpihimuline.

 (väärtuskasvatus: õpi-ja sotsiaalsete oskuste õppeprogramm Samm- Sammult 6-s rühmas, põhiväärtustest lähtuvad käitumisoskused, traditsioonide ja kultuuripärandi kaudu väärtushinnangute kujundamine; igale lapsele on leitud parim tee arenguks: individuaalsusega arvestamine, arenguvestluste läbiviimine, lastevanemate nõustamine).

Eesmärkide realiseerimine toimub lähtuvalt lasteaia tegevuskavast, rühmades koostatud tegevuskavade, erialaspetsialistide tööplaanide ning terviseedenduse ja väärtuskasvatuse tegevuskava alusel. 

Konkreetsed õppe- ja kasvatustegevuse nädalaplaanid koostavad rühmad ja erialaspetsialistid nädala lõikes.

Täpsemat infot rühmade tegevuse kohta vaata rühmade alt.

Õppe- ja kasvastustegevuse valdkondade üldeesmärgid ja -teemad

KEEL JA KÕNE

Üldeesmärgid:

  • igapäevasuhtluses kaasvestlejana, kuulajana ning vestluse algatajana toimetulekuoskuse kujundamine
  • laste tundeelu rikastamine ning positiivsete elamuste pakkumine lastekirjanduse abil ning igapäevategevustes
  • laste julgustamine eneseväljendamiseks ja esinemiseks
  • huvi äratamine lugemise-kirjutamise vastu ning lugemise ja kirjutamise algoskuste kujundamine

MINA JA KESKKOND

Üldeesmärgid:

  • oma mina ning enda ja teiste rollide adumine inimsuhetes
  • reeglite ja üldinimlike väärtuste tundmaõppimine ning adumine
  • erinevate kommete ja traditsioonidega tutvumine

Üldteemad:

  • TERVIKLIK MINA: Enesetutvustamine. Sotsiaalsete rollide tajumine. Tervisliku eluviisi teadvustamine.
  • REEGLID JA VÄÄRTUSED: Üldiste viisakusreeglite järgimine. Sõpruse väärtustamine. Moraalinormide tundmine ja salliv suhtumine erinevustesse.
  • KOMBED JA TRADITSIOONID: Kodu ja perekonna väärtustamine. Rahvuskultuuri tundmine.
  • TURVALISUS: Liiklusohutusnõuete tundmine. Muude ohtude teadvustamine. Laste esmaabi (ohtude vältimine, enda ja teise aitamine õnnetuse korral 5-7 aastased)

LOODUS

Üldeesmärgid:

  • huvi äratamine looduse ja keskkonna vastu läbi tunnetamise, uurimise, vaatlemise, kogemise ja leiutamise, mille läbi kujuneb terviklik maailmapilt
  • taime- ja loomariigi mitmekesisusega ning elukooslustega tutvumine
  • ilmastiku muutustega tutvumine erinevatel aastaaegadel
  • loodust ja keskkonda hoidva ja säästva mõtteviisi kujundamine
  • arusaama kujundamine, et inimese tegevus mõjutab keskkonda ja vastupidi ning enese ja teiste tegevuse tagajärgede märkamine lähiümbruses
  • tehismaailmaga - inimese loodud maailmaga - ning tehismaailma mõjuga loodusele ja inimesele tutvumine

Üldteemad:

  • TAIME- JA LOOMARIIK: Kodukoha taimed. Kodukoha metsloomad. Koduloomad. Kalad. Põhja- ja lõunamaaloomad.
  • MUUTUMINE LOODUSES: Aastaaegade vaheldumine ja rütmilisus. Areng taime- ja loomariigis.
  • ELUKESKKOND: Valguse, soojuse, vee ja õhu tähtsus. Eluskooslused - mets, soo, raba, niit.
  • INIMENE JA LOODUS: Tööd looduses. Esivanemate looduskäsitlus ja rahvakalender. Loodushoid.

LUGEMA JA KIRJUTAMA ÕPETAMINE

Üldeesmärgid:

  • huvi äratamine lugemise-kirjutamise vastu
  • lugemise ja kirjutamise alusoskuste kujundamine
  • lapse kõnes õige häälduse, õigete grammatiliste vormide ja lauseehituse kujunemise toetamine ja suunamine

LASTEKIRJANDUSEGA TUTVUMINE

Üldeesmärgid:

  • ilukirjanduse kaudu laste tundeelu rikastamine
  • laste teadmiste ümbritsevast elust, kodust ja kodumaast avardamine
  • tähelepanu, vaatlemis- ja kuulamisoskuse arendamine
  • kõnes selge eneseväljendusoskuse arendamine
  • luulel, jutul, vanasõnal, kõnekäänul ja mõistatusel vahettegemise oskuse kujundamine
  • igapäevaelus raamatute kasutamise oskuse kujundamine

TERVISEKASVATUS

Üldeesmärgid:

  • lapse tervelt kasvamise ja arenemise toetamine
  • eelduste loomine, et lapses kujuneksid tervislikud harjumused ning toimetulek elus tervist kahjustamata
  • teadmiste andmine inimese keha kohta, iseenese ja tähtsamate elundite elutegevuse tundmaõppimine
  • lastevanematega koostöö süvendamine, et soodustada lapse tervislike harjumuste kujunemist

Üldteemad:

  • MINA: nimi, poiss, tüdruk
  • TERVISELE KASULIK JA KAHJULIK: liikumine, toit, puhtus, hammaste hooldamine, töö ja puhkus, uni, sotsiaalne keskkond (sõbralikkus, teistega arvestamine, andestamine, vägivallatus), looduskeskkond (puhas vesi, õhk, ümbrus)
  • INIMESE KEHA: tunne iseennast, poiss, tüdruk, kehaosad
  • INIMESE ELURING: sünd ja surm, noored ja vanad, lapsed ja täiskasvanud
  • OHUTUS JA TERVIS: ohud liikluses, looduses, kodus

LIIKLUSKASVATUS

Üldeesmärgid:

  • liikluskasvatuse seostamine erinevate tegevustega
  • laste suunamine üksteist arvestavateks liiklejateks, kellel on ohutu liiklemise harjumused ja kes tajuvad liikluskeskkonda
  • liiklemisoskuste kujundamine, mis toetavad toimetulekut ja ohutust erinevate liiklusolukordades

MATEMAATIKA

Üldeesmärgid:

Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärgiks on, et laps:

  • rühmitab esemeid ühe-kahe tunnuse alusel ja võrdleb esemete hulki;
  • järjestab esemeid suuruse ja asenditunnuste põhjal;
  •  tunneb lihtsamaid ajamõisteid ja kirjeldab ning järjestab oma igapäevategevusi;
  • mõtestab loendamistegevust ja seoseid arvude reas;
  • mõistab mõõtmistegevust ja olulisemaid mõõtühikuid;
  • tunneb ja kirjeldab geomeetrilisi kujundeid;
  • näeb matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes.

Üldteemad:

  • hulgad, loendamine ja arvud, arvutamine;
  •  suurused ja mõõtmine;
  • geomeetrilised kujundid;
  • orienteerumine ajas ja ruumis

KUNSTIÕPETUS

Üldeesmärgid:

  • vaatlemis-, võrdlemis- ja analüüsimisvõime arendamine ja kujundamine
  • nähtu, kogetu ja tunnetatu kujutamine kunstiliste vahenditega
  • erinevate kunstiõpetuse töövahendite kasutamine
  • erinevate kunstitehnikate kasutamine
  • kunstiõpetuses omandatu sidumine teiste õppe- ja kasvatustegevuse valdkondadega
  • loova fantaasia ja mõtlemise, ilumeele, algatusvõime ning eneseväljendamise ergutamine ja arendamine
  • lapse käelise tegevuse ja peenmotoorika ning silma ja käe koostöö arengu suunamine
  • rahvakunstiga tutvumine

Üldteemad:

  • joonistamine
  • maalimine
  • voolimine
  • kleepimine
  • meisterdamine

MUUSIKAÕPETUS

Üldeesmärgid: 

  • positiivse suhtumise kujundamine muusikalisse tegevusse
  • lapse tundeelu rikastamine muusikaelamuste kaudu ning laste muusikaeelistuste suunamine
  • muusika kuulamine, laulmine, lastepillidel mängimine ning liikumine ja tantsimine muusika või laulu saatel
  • muusika toel ja musitseerides vabalt ja loovalt eneseväljendamine
  • kollektiivse ja individuaalse musitseerimise ja esinemisoskuse arendamine

Üldteemad:

  • muusika kuulamine
  • laulmine
  • rütmiline liikumine
  • mäng lastepillidel

LIIKUMINE

Üldeesmärgid:

  • lapse füüsilise ja vaimse tervise tugevdamine, psühhomotoorse, sotsiaalse ja tunnetusliku arengu ergutamine
  • huvi suunamine aktiivse liikumise, sportimise ja spordi vastu
  • liikumise ja liikumisohutuse tedmiste-oskuste kujundamine
  • rühmas ja mängudes aktiivse tegutsemise kujundamine

Üldteemad:

  • liikumisalased üldteadmised;
  • hügieen ja liikumisohutus;
  • individuaalne kehaline areng ja enesekontroll;
  • vahendite käsitsemine;
  • orienteerumine;
  • võimlemine ja rütmika;
  • erinevad spordialad;
  • põhiliikumised;
  • liikumismängud, sportlike elementidega mängud;
  • talvealad;
  • loodusliikumine.
Toimetaja: AILI TAMM